Veel gestelde vragen

1. Ik heb geen informatie ontvangen over mijn account op het Ouderportaal. Hoe kan ik inloggen?
Is uw zoon of dochter dit schooljaar gestart op het Maaswaal College? Dan hebben wij automatisch een account voor u aangemaakt. Aan het begin van het schooljaar hebben we daarover een bericht gestuurd naar het e-mailadres dat u heeft ingevuld op het aanmeldformulier. Heeft u geen e-mail van ons ontvangen? Volg dan deze stappen:

  • Controleer uw map met ongewenste e-mails. Vindt u in deze map het e-mailbericht over het Ouderportaal? Volg dan alsnog de instructies die in het bericht staan. Staat er geen e-mail van het Maaswaal College in deze map? Ga dan door naar de volgende stap.
  • Ga naar het Ouderportaal, klik op 'Wachtwoord vergeten' en vul het e-mailadres in dat bij ons bekend is. Via de link in het e-mailbericht dat u ontvangt, kunt u uw wachtwoord wijzigen. Met dit nieuwe wachtwoord kunt u inloggen op het Ouderportaal.
  • Ontvangt u geen e-mail als u klikt op ‘Wachtwoord vergeten’? Dan staat er waarschijnlijk een ander e-mailadres in ons systeem. Neem dan contact met ons op via info@maaswaalcollege.nl.

2. Wat moet ik doen als mijn e-mailadres of provider wijzigt?
U kunt uw e-mailadres eenvoudig wijzigen op de pagina 'E-mailadres wijzigen'.

3. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
U kunt uw wachtwoord eenvoudig wijzigen op de pagina 'Wachtwoord wijzigen'.

4. Mijn kind is 18 jaar of ouder, mag ik dan nog steeds zijn/haar gegevens inzien?
Voorop staat dat wij het belangrijk vinden dat ouders/verzorgers betrokken zijn bij de resultaten en welzijn van hun kind. Als uw kind 18 jaar is/wordt, kunnen ouders de gegevens niet (meer) automatisch inzien. Als leerling en ouders dit toch willen, kan de leerling dit per e-mail laten weten aan de leerlingenadministratie.
Locatie Oosterweg: llnadmoosterweg@maaswaalcollege.nl 
Locatie Veenseweg: llnadmveenseweg@maaswaalcollege.nl

Deze medewerkers kunnen u dan toegang verschaffen tot de gegevens van de leerling.

5. Ik kan de weekkalender/brieven niet downloaden, wat moet ik doen?
Wij verzoeken u dit te melden bij het secretariaat van de locatie. Voor het lezen van de Weekkalender heeft u een pdf-reader nodig.

6. De cijfers in het Ouderportaal kloppen niet met de cijfers die uw kind van de docent(en) of in het rapport heeft ontvangen. Welke cijfers zijn nu leidend?
Aan de cijfers in het ouderportaal kunnen geen rechten worden ontleend. De cijfers in de rapporten en/of gekregen van de docent zijn leidend. U of uw kind kan dit wel melden bij de betreffende docent of de mentor.

7. De absentiegegevens van mijn kind zijn onjuist. Waar meld ik dit?
U en/of uw kind kunnen contact opnemen met de absentie-coördinator:
Locatie Oosterweg, dhr. Pim Verhart: p.verhart@maaswaalcollege.nl
Locatie Veenseweg, dhr. Paul Baken: p.baken@maaswaalcollege.nl

8. Ik beschik niet over een eigen e-mailaccount en/of pc. Hoe ontvang ik dan toch informatie van school?
Uw kind kan altijd een papieren exemplaar van de Weekkalender bij de schoolreceptie meenemen.
Wanneer u ook de brieven per post wil ontvangen dan kunt u dat melden bij een van onze secretariaten:
Locatie Oosterweg: secretariaato@maaswaalcollege.nl
Locatie Veenseweg: secretariaatv@maaswaalcollege.nl

9. Waar vind ik informatie over de informatieplicht gescheiden ouders?
In het protocol gescheiden ouders vindt u de afspraken rondom de informatieplicht aan gescheiden ouders.

10. Hoe kom ik via mijn iPad of smartphone snel in het Ouderportaal?
Wilt u via uw smartphone of iPad het Ouderportaal bezoeken? Bekijk dan hier de instructie.

 Inloggen


Portaal:
Loginnaam:
Wachtwoord:
 
X